Impreza integracyjna – co wziąć pod uwagę przy organizacji?

Dobrze zorganizowana i przemyślana impreza integracyjna ociepli wizerunek pracodawcy i przyczyni się do poprawy komunikacji wewnątrz firmy. Zwykłe wyjście do restauracji na wspólną kolację jest oczywiście zawsze dobrym pomysłem, jednak coraz częściej pracownicy oczekują atrakcji, która dodatkowo ich zintegruje i pozwoli na lepsze poznanie się w niestandardowych sytuacjach. Określenie programu imprezy będzie łatwiejsze, jeśli poznamy potrzeby zespołu.

Wyjście naprzeciw oczekiwaniom pracowników

Organizując imprezę integracyjną warto zastanowić się nad zainteresowaniami pracowników i dobrać formę imprezy do ich upodobań. Pracodawca powinien także wybrać możliwie najkorzystniejszy termin oraz zastanowić się nad tym, czy takie wspólne wyjście miałoby się odbyć z rodzinami, czy bez. Wielu jest sceptyków takich imprez, ale zawsze warto zapytać o opinię pracowników. Takie podejście sprawi, że nie będzie to dla nich przykry obowiązek i pozytywnie podejdą do propozycji.

Wybór odpowiedniego miejsca

Plener a może impreza zamknięta w klubie lub restauracji? Niewątpliwie zaletą imprez odbywających się w plenerze jest to, że sprzyjają one odprężeniu i stworzeniu luźnej atmosfery.

 Do najpopularniejszych atrakcji należą m.in.:

  • escape room – zaletą tej zabawy jest to, że doskonale wpływa ona na umiejętność kooperacji zespołu i rozwiązywania problemów
  • laser tag – w przeciwieństwie do popularnego paintballa jest to bezpieczniejsza forma gry zespołowej, pozwalająca na połączenie rywalizacji z dobrą zabawą
  • gokarty – świetna rozrywka i sposób na zawarcie nowych znajomości

integracja

Wybór menu

Organizator takiego spotkania z pracownikami, powinien także zapewnić im odpowiednie menu. W przypadku imprez zorganizowanych w restauracjach sprawa jest stosunkowo prosta: trzeba mieć na uwadze zróżnicowane preferencje kulinarne innych osób. W przypadku imprez w plenerze, warto zdecydować się na profesjonalną firmę cateringową, która zapewni nam wysoką jakość i świeżość serwowanych potraw. Do jej kompetencji należy także sprawne zorganizowanie podstawowych przedmiotów, takich jak: papierowych naczyń, sztućców czy wykorzystywanego w gastronomii namiotu, który chroni przed czynnikami atmosferycznymi.

Organizując imprezę integracyjną dla pracowników należy mieć na uwadze, aby miała ona niezobowiązujący charakter i nie była dla pracowników obowiązkiem. W zależności od rodzaju przedsiębiorstwa, pracodawcy mogą zdecydować się na powierzenie organizacji doświadczonej w tym zakresie agencji eventowej.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here