Konkurencja goni konkurencję i niektórzy w tej pogoni nie zauważają, że zaczynają jak pies ganiać za własnym ogonem lub zachowują się jak wąż, który zaczyna zjadać własny ogon. Chaotyczne próby wybicia się na front przynoszą odwrotny skutek.
Co należy zrobić, żeby przyczyny zaczęły rodzić skutki. I to skutki oczekiwane.
Odpowiedzią na pytanie i lekarstwem na dolegliwości jest pozycjonowanie firmy i
pozycjonowanie produktu.

1. Firma na pierwszym planie
Na czym polega kreowanie wizerunku firmy?
Rzecz idzie o lojalność klientów. Wszelkie działania idą w kierunku kreacji syntetycznego postrzegania firmy w sposób pozytywny. I wytworzeniu w wyobraźni odbiorców obrazu, który wyróżnia ja na tle ogółu. W pozycjonowaniu marek używa się tak zwanych map percepcji produktu. Pokazują one w sposób graficzny, w jaki sposób klienci odbierają różne marki. Budując mapę, wyniki przenosi się na tradycyjny układ współrzędnych, na którego osiach umieszcza się dwie cechy. To, w której ćwiartce wykresu znajdzie się firma, określi wzajemny stosunek obu parametrów. Dla przejrzystości relacji umieszcza się na tym samym wykresie wybrane konkurencyjne firmy. Firmy, z którymi przychodzi się potykać na rynku.

2. Działania proproduktowe
W pierwszym punkcie dba się o relacje z klientami. Tutaj najważniejsze są decyzje ludzkie. Decyzje zakupowe klientów są być albo nie być dla firmy. Trzeba zrobić wszystko, by pozycjonowane wyroby znalazły się jak najczęściej przed oczami potencjalnych klientów.
Co lubimy? To, co często widujemy. Codzienny widok poparty pozytywnymi bodźcami wytwarza więź, która może okazać się kluczowa podczas wystąpienia potrzeby i podejmowaniu decyzji o chęci posiadania.

3. Jakie są możliwości pozycjonowania?
a) jeśli firma jest liderem, powinna umacniać swoją pozycję i wizerunek produktu jako tego jedynego i najlepszego, a także pracować nad zwiększeniem częstotliwości zakupów.
b) poszerzenie oferty, by dać klientom wybór, a przy tym móc oferować usługi dodatkowe
c) mimikra, czyli upodobnienie; oferuje się wtedy produkt podobny w nowej bardziej atrakcyjnej cenie, wzmagając przy tym działania promocyjne nakierowane na podobieństwa.
d) pozycjonowanie przez dotarcie do pewnego segmentu klientów.
e) uzupełnianie nisz uszczelniających wybrany segment.
f) uwypuklenie relacji ceny i jakości; solidny produkt za naprawdę atrakcyjną cenę.

www.leaderservice.pl/

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here