Szefie - sprzedaj niepotrzebne w firmie komputery!

Poszukujesz sposobu na oszczędności w firmie, chcesz zmniejszyć wydatki a może odzyskać część poniesionych kosztów? Jest na to sposób ! Sprawdź czy w firmowych schowkach na biurkach nie zalega niepotrzebny sprzęt komputerowy. A może jesteś w trakcie wymiany komputerów czy laptopów służbowych. Każdy z tych przypadków to szansa na dodatkowe pieniądze w budżecie. Używane w firmie urządzenia IT mogą mieć nadal wartość i mądrze przygotowane i ponownie sprzedane z pewnością przyniosą dodatkowy zastrzyk gotówki. Co więc musi zrobić szef w takiej sytuacji ? Skorzystać z firmy Selkea – odkup sprzętu.

Zacznij od dokładnej inwentaryzacji komputerów służbowych. Ile jest obecnie realnie przydatnych i używanych przez pracowników? Które wymagają ulepszeń, wymiany a które należy już zamienić na nowe? Takie podsumowanie pozwoli ci ustalić realne potrzeby firmy w tym zakresie i podjąć decyzje o dalszych krokach.

Pamiętaj jeszcze o jednym: danych wrażliwych przechowywanych w pamięci komputerów, laptopów oraz służbowych smartfonów. Nie można ich po prostu usunąć wciskając klawisz delete lub dodając do kosza na pulpicie. Tak nie usuniesz realnie danych z dysku. Nadal na nim są i nadal, każdy może je przeczytać. A tego trzeba unikać. Przepisy RODO wymagają by dane przedsiębiorstwo zapisane na nośnikach elektronicznych zostały usunięte w właściwy, najlepszy z dostępnych sposobów. Co to oznacza w praktyce? Trzeba dane firmowe nadpisać. Najlepiej korzystając w tej kwestii usług specjalistycznych firm takich jak selkea.pl. Posiadają one zarówno specjalistów znających specyfikę zapisu informacji na dysku i sposoby na ich realne usunięcie oraz specjalistyczne oprogramowanie do nadpisywania danych. Metoda programowa czyli wykorzystująca software do nadpisania informacji na dysku poprzez inne, przypadkowe jest optymalna. Nie wpływa na stan fizyczny dysku oraz komputera czy laptopa. Jest rekomendowana przez międzynarodowe organizacje rządowe badające skuteczność metod usuwania danych elektronicznych. Posiada również certyfikaty jakości jak nane w branży IT 27001 czy powszechnie stosowane ISO 9001.

Kiedy już zabezpieczysz dane firmy zapisane na potrzebnym sprzęcie komputerowym czas poznać jego wartość rynkową. Cena urządzenia używanego i poleasingowego bardzo zależy od jego stanu technicznego oraz wizualnego. Istotne będzie zarówno to jaki procesor czy ile RAM ma służbowy laptop. Równie ważne będzie również czy jego obudowa nosi ślady używania, czy ma zadrapania, uszkodzenia fizyczne i czy matryca posiada odbarwienia czy tzw. martwe piksele. Wszystkie te elementy razem dadzą aktualną wartość urządzenia. Lepiej powierzyć wycenę firmie, która ma doświadczenie i wie jak realnie ją szacować.

Optymalne rozwiązanie to skorzystać z kompleksowego wsparcia wymiany sprzętu komputerowego w przedsiębiorstwie przez zewnętrzną firmę. SELKEA pomoże menadżerowi przejść wszystkie etapy tego procesu. Pomoże ustalić, które urządzenia nadają się do ponownej sprzedaży, a które lepiej oddać do recyklingu. Pamiętaj sprzedać można nie tylko używane komputery, laptopy, monitory, serwery ale również smartfony, drukarki, skanery i wiele innych. Warto więc pytać. Po ustaleniu listy sprzętu do odkupu, firma zewnętrzna przeprowadzi audyt techniczny i na jego podstawie przygotuje wycenę. To dość ważny etap – pozwala zebrać informacje cenne dla księgowości. Usunięcie komputera czy laptopa z aktywów firmy wymaga dokumentacji / potwierdzeń. Jeżeli przygotowana wycena będzie dla Ciebie zadowalająca – pozostaje już ostatni krok: finalizacja sprzedaży używanego sprzętu komputerowego firmy. Transportem zajmie się wewnętrzna firma. Ty musisz tylko podać dane do rozliczenia i sprawdzić czy płatność została dokonana. Gotowe ! Masz nowe wydajne urządzenia w firmie, stare zostały właściwie usunięta a na koncie firmowym pojawiły się środki 🙂 tak trzymaj.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here