Co to znaczy OHV?
W dzisiejszym artykule przyjrzymy się pojęciu OHV i wyjaśnimy, czym dokładnie jest ta skrótowka. OHV, czyli Overhead Valve, to termin często używany w kontekście silników spalinowych. Jest to jeden z rodzajów układu rozrządu, który znajduje zastosowanie w wielu pojazdach, zarówno samochodach, jak i motocyklach.
Definicja OHV
OHV to rodzaj układu rozrządu, w którym wałki rozrządu znajdują się w głowicy silnika, nad główną komorą spalania. W przeciwieństwie do układu OHC (Overhead Camshaft), w którym wałki rozrządu są umieszczone bezpośrednio nad zaworami, w układzie OHV wałki są umieszczone wyżej, w głowicy silnika.
Zalety układu OHV
Układ OHV ma wiele zalet, które przyczyniły się do jego popularności w przemyśle motoryzacyjnym. Oto kilka z nich:
Prostota konstrukcji
Układ OHV jest prostszy w budowie niż układ OHC. Mniejsza liczba elementów i prostsza konstrukcja sprawiają, że silnik z układem OHV jest łatwiejszy w naprawie i konserwacji.
Trwałość
Układ OHV jest bardziej wytrzymały i mniej podatny na awarie niż układ OHC. Mniejsza liczba ruchomych części zmniejsza ryzyko uszkodzeń i zwiększa trwałość silnika.
Wytrzymałość na wysokie obroty
Układ OHV jest bardziej wytrzymały na wysokie obroty niż układ OHC. Dzięki umieszczeniu wałków rozrządu w głowicy silnika, układ OHV jest bardziej stabilny i lepiej radzi sobie z wysokimi prędkościami obrotowymi.
Zastosowanie układu OHV
Układ OHV znajduje zastosowanie w różnych rodzajach silników spalinowych. Jest szczególnie popularny w silnikach V8, które są szeroko stosowane w samochodach osobowych, a także w niektórych motocyklach. Układ OHV jest również stosowany w niektórych silnikach wysokoprężnych.
Podsumowanie
OHV, czyli Overhead Valve, to rodzaj układu rozrządu stosowanego w silnikach spalinowych. Jest on prostszy w budowie niż układ OHC i charakteryzuje się większą trwałością oraz wytrzymałością na wysokie obroty. Układ OHV znajduje zastosowanie w różnych rodzajach silników, szczególnie w silnikach V8.
OHV to skrót od anglojęzycznego terminu „Overhead Valve”, który oznacza silnik z zaworami umieszczonymi nad głowicą cylindra. Jest to popularna konstrukcja stosowana w silnikach spalinowych, gdzie zawory są umieszczone w głowicy cylindra, a wałki rozrządu znajdują się w bloku silnika. Silniki OHV charakteryzują się prostotą konstrukcji, niższymi kosztami produkcji i większą trwałością.
Link do strony internetowej dotyczącej e-kredytowania: https://www.e-kredytowanie.pl/