Ekspozycja towaru w punkcie handlowym

Czy zdajesz sobie sprawę, że ekspozycja produktów w sklepie ma kolosalne znaczenie, patrząc na generowane przez dany punkt handlowy zyski? Okazuje się, że sposób prezentacji towarów ma wpływ na decyzje zakupowe potencjalnych klientów – wzbudza zainteresowanie, by potem wywołać potrzebę zakupową i skierować do kasy. Jak eksponować towar w sklepie, by klient wrzucił go do zakupowego koszyka? Szczegóły prezentujemy poniżej.

Odpowiedni dobór mebli sklepowych

Nie ma wątpliwości, że to meble sklepowe mają znaczenie dla prezentacji produktów. Klient nie ma czasu szukać produktu, musi go widzieć od razu. Produkty spożywcze powinno się układać na półkach, w rzędach. Nie zaleca się wrzucania ich do koszy czy szuflad. Ubrania lepiej zaś wieszać na wieszakach, aniżeli składać na półkach, ponieważ wtedy są praktycznie niewidoczne.

To towar ma zachęcać do zakupu, więc meble sklepowe powinny być raczej klasyczne, stosowane. Świetnym rozwiązaniem są meble modułowe, które nie zajmują dużo miejsca, za to daje się je ustawiać zgodnie z indywidualnymi preferencjami.

Towar na wysokości wzroku

Marketingowcy potwierdzają, że produkty, które mają być sprzedane w pierwszej kolejności, powinno eksponować się na wysokości wzroku potencjalnego klienta. Są wtedy od razu zauważane. Dotyczy to także produktów na specjalnej promocji czy objętych rabatami cenowymi.

Zgodnie z zasadami merchandisingu, a więc sztuki ekspozycji produktów w sklepie, na wysokości wzroku powinny być układane produkty z tej „średniej półki cenowej”. Poniżej te najtańsze, a na samej górze produkty premium, czyli te najbardziej luksusowe i w najwyższej cenie.

Kolorystyka a podświadomość klienta

Chcesz, by Twój sklep był uznawany za elegancki, a towar za luksusowy? Wykorzystaj dekory w kolorze białym, złotym i czarnym. Błękity są za to zarezerwowane dla punktów urody, a zieleń dla sklepów, które mają się kojarzyć z naturą i ekologią. Do mas trafiają beże, szarości oraz elementy drewniane, te świetnie sprawdzają się w tzw. sieciówkach, w których produkty mają niewygórowane ceny.

Liczy się pierwsze wrażenie

Każdy właściciel punktu handlowego bez względu na oferowany asortyment sklepu, musi pamiętać o kilku podstawowych zasadach. Przede wszystkim, potencjalny klient jest wzrokowcem, dlatego do wejścia do sklepu zachęci go już witryna sklepowa. Można śmiało uznać, że ta jest wizytówką sklepu.

Co więcej, w punkcie handlowym musi panować ład i porządek, towar musi być odpowiednio posegregowany i równo ułożony na półkach. Jeśli są braki, trzeba je uzupełniać, klient ma mieć poczucie szerokiego wyboru spośród dostępnego asortymentu.

W sklepie musi być czysto i schludnie, to właśnie porządek pozwala zdobyć zaufanie konsumentów i wpływa na pozytywny wizerunek sklepu.

Warto pamiętać, że liczą się też ozdobniki. Dekoracje sklepu sprawią, że punkt będzie się wyróżniał, a już na pewno zostanie zapamiętany. Dzisiaj wartością dodaną jest muzyka w tle oraz piękny zapach w całym lokalu, standardem zaś miła, uśmiechnięta i zawsze pomocna obsługa sklepu.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here