Bez względu na jakość czy styl życia każdy z nas robi zakupy, dzięki którym może prowadzić określony biznes lub własne gospodarstwo. Ze względu na stale rosnące ceny coraz częściej zwracamy uwagę na korzystne zniżki i promocje, dzięki którym pewne produkty można kupić w niższej niż zazwyczaj cenie. Czym są mega rabaty? Na jakie promocje warto zwracać uwagę? Podpowiadamy!
Akcje, rabaty i promocje
Gdy ceny produktów z jakiegoś powodu idą w górę, a zarobki pozostaje na tym samym poziomie, zaoszczędzenie pieniędzy staje się prawdziwym wyzwaniem. W takiej sytuacji wiele osób robi mniejsze zakupy, rezygnuje z wybranych produktów lub decyduje się wybrać ich tańsze zamienniki, które niestety nie zawsze charakteryzują się taką samą jakością jak te sprawdzone i kupowane od dłuższego czasu. W takiej sytuacji w przypadku zarówno zakupów detalicznych, jak i hurtowych (np. na potrzeby własnej firmy) najlepiej się sprawdza taktyka korzystania z oferowanych przez sklepy różnorodnych promocji lub akcji, dzięki którym określone produkty można kupić w atrakcyjnych cenach. Takie zniżki i mega rabaty nie tylko mogą przyciągnąć nowych klientów, lecz także sprawiają, że oprócz towaru promocyjnego sięgają oni również po inne produkty.
Czym są mega rabaty?
Za promocje i mega rabaty z punktu widzenia klienta uważa się atrakcyjne obniżenie standardowej ceny albo okazje do zakupu dodatkowego towaru w niezmienionej kwocie. Wprowadzenie takich akcji na dłuższą metę przynosi korzyść nie tylko kupującym w danym sklepie lub hurtowi, lecz także przedsiębiorcom, ponieważ pomaga to zwiększyć grono stałych klientów i zachęcić nowych do zapoznania się z ofertą. Rabaty dzieli się na dwa podstawowe rodzaje: finansowy (kiedy cena produktu zostaje obniżona) oraz towarowy (np. 3 produkty w cenie 2). Osobną, bardzo atrakcyjną formą obniżki cen jest wprowadzenie progów cenowych zależnych od ilości zakupionego towaru. Takie mega rabaty są szczególnie korzystne dla małych przedsiębiorców i właścicieli sklepów.
„Zielone etykiety” – wyjątkowa akcja
Gdzie można znaleźć atrakcyjne promocje i mega rabaty? Sieć Makro wprowadziła świetne rozwiązanie, idealne dla klientów szukających oszczędności – cenę jednostkową zależną od ilości zakupionego towaru. Oznacza to, że im więcej klient kupi, tym cena za jedną sztukę będzie niższa. Produkty objęte programem oznaczone są zielonymi etykietami z zaznaczonymi progami cenowymi. Pierwszy z nich informuje o cenie za jedną sztukę, drugi, dopasowany do potrzeb gastronomii i małych biznesów, pokazuje cenę jednostkową w przypadku wyboru kilku sztuk, a trzeci, odpowiedni dla sklepów detalicznych, to cena od sztuki przy zakupie większej ilości towaru. Takie mega rabaty dotyczą ponad 9000 produktów, których pełną i stale aktualizowaną listę można sprawdzić w telefonie za pomocą wygodnej w użyciu aplikacji mobilnej.