Szczerze mówiąc Polacy jako naród stali się rozpoznawalni na świecie z tego względu, że dominuje u nas kultura zakupów. Wchodzą na nasz rynek światowe marki i zadziwia ich to, że nie żałujemy wielu pieniędzy na drogie przedmioty. Coraz częściej słyszy się w mediach światowych, że Polska urasta do miana kraju bardzo szybko rozwijającego się, a wręcz dojrzałego. Jest to jednak obraz wysoce zakłamany, a wystarczy przyjrzeć się bliżej kulturze dyskontów, aby zrozumieć, że jedyne co się dla nas liczy to cena. Faktycznie społeczeństwo się bogaci, ale jest to proces bardzo powolny, który prawdopodobnie dojrzeje dopiero za kilkanaście lat. Polacy faktycznie napędzają się sami siebie zakupami. Kupując zawsze dajesz komuś miejsce pracy i zajęcie, a to samo w sobie jest zbawienne dla naszej w zasadzie jeszcze biednej gospodarki. Nie zarabiamy pokaźnych sum, a z tego powodu raczej nie oszczędzamy, wszystko wydając na artykuły pierwszej potrzeby. Wszystkie w ten sposób wydane pieniądze trafiają na konta kapitalistów, którzy raczej nie wydają ich w Polsce, ale inwestują je za granicą, aby uzyskać maksymalną z nich efektywność. Widać wyraźnie, że żyjemy w świecie, w którym codziennie zachodzi wiele gospodarczych zależności zakupowych i należy mieć to na uwadze.