Przybywa coraz więcej osób, które szukają ciekawej i ekscytującej pracy. Nie dla nich jest siedzenie w biurze i zajmowanie się stertą dokumentów. Wraz z rozwojem gospodarczym rośnie zapotrzebowanie na tajemniczych klientów. Są to osoby, które zachowują się jak normalny konsument, ale nie powinno nas to zmylić, ponieważ czujnie obserwują obsługę sklepu. Tajemniczych klientów wciąż przybywa, bowiem właściciele sklepów zrozumieli, że ludzie potrzebują doświadczać zakupów, co nie jest możliwe w sieci. Dodatkowo przyjazna atmosfera i wysoka jakość obsługi zwiększają liczbę klientów, którzy zdecydowanie chcą tam wrócić. Tajemniczy klient zarabia za każdy odwiedzony sklep i wystawioną opinie. Ważne jest, więc zapamiętanie jak największej ilości szczegółów, a następnie sporządzenie odpowiedniego raportu. Co więcej tajemniczy klienci zazwyczaj mogą zatrzymać zakupione towary, za które zwracane są im pieniądze. Taka praca oferuje, oprócz wysokich zarobków różnego rodzaju gratisy. Niestety konkurencja jest dosyć duża, a firmy zrzeszające tajemniczych klientów często zamiast wypłaty proponują zatrzymanie zakupionych przedmiotów. Nie zawsze jest to opłacalne, ale mimo to nie brakuje chętnych. Aby zostać jednym z tajemniczych klientów trzeba zarejestrować się w którymś z serwisów, a następnie odbyć specjalny kurs. Ważne jest, aby pracownicy sklepu nie podejrzewali, że ktoś może ich oceniać. Zazwyczaj tajemniczy klienci zlecają obsłudze wykonanie jakiegoś zadania, na przykład znaleźne towaru ze specjalnej oferty. Po odbytej wizycie przez najbliższych kilka miesięcy nie trafiają tam z powrotem. Jak wszędzie tak jak i tu znajdą się przeciwnicy tego rodzaju praktyk. Twierdzą oni, że jest to nieuczciwe w stosunku do pracowników oraz może zniszczyć ich karierę. Jednak takie praktyki mają miejsce i nie zapowiada się, by pracodawcy mieli rezygnować z usług tajemniczego klienta.