Reklama to nic innego jak komunikat perswazyjny połączony z informacją. Reklama zazwyczaj skłania odbiorcę do zakupu promowanej usługi lub towaru.

Podział reklam

Reklamy mogą być jawne, ukryte, mieszane.
Reklama jawna wprost reklamuje prezentowany produkt.
Reklama ukryta, zwana jest też kryptoreklamą. Jest to ukryta działalność reklamowa.
Dziennikarz lub redakcja, uzyskują od konkretnej firmy, przedsiębiorstwa korzyć majątkową
bądź też osobistą.
Reklama mieszana z kolei zawiera w sobie co najmniej dwie, z powyższych rodzajów reklam.

Reklama i jej różne postacie

Reklama telewizyjna to jedna z możliwych postaci. To nic innego jak pokazanie produktu za pomocą środka masowego przekazu, jakim jest telewizja. Pora emisji spotów reklamowych w telewizji to najczęściej przerwy w trakcie trwania filmów, seriali czy programów telewizyjnych a także czas między zakończeniem emisji jednego a rozpoczęciem emisji kolejnego programu.
Reklama to także postać profesjonalnej kampanii marketingowej. Odbywa się ona w masowych mediach i jej celem jest osiągnięcie zakładanego celu, czyli dotarcia do wybranej grupy docelowej.

Reklama public relations

Reklama public relations jest jej płatną formą. Oznacza to, że reklamodawca dokonuje płatności za nadanie przez media reklamy lub komunikatu reklamowego. Co więcej, reklamodawca ma pełną kontrolę nad swoją reklamą lub komunikatem reklamowym.

Cele komercyjne reklamy

Jednym z celów komercyjnych reklamy, jest tzw. reklama społeczna lub polityczna.
Cel społeczny to stworzenie reklamy, która ma na celu osiągnięcie pożądanych społecznie zmian.
Reklama społeczna bywa mniej efektywna niż komercyjna.

Etapy i korzyści

Każda reklama w pierwszej kolejności ma za zadanie stworzenie świadomości, że istnieje dany produkt, firma czy też usługa. W efekcie drugiego etapu, reklama ma wzbudzić zainteresowanie ofertą i wzbudzić w odbiorcy pożądanie jej. Zakup produktu lub usługi to ostatni etap oddziaływania reklam.

Korzyścią reklamy jest informacja. Odbiorca dowiaduje się o reklamowanym produkcie lub oferowanej poprzez reklamę usłudze. Reklamy dają możliwość finansowania m. in. mediów. Reklama to także kształtowanie pewnych postaw społecznych.

www.cnurt.pl

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here